Τις πταίει ;

Γρηγόρης Γ. Καλύβας
Γρηγόρης Γ. Καλύβας
8 Δεκεμβρίου 2018, 07:53

Είναι  απόλυτα σαφές ότι οι μαθητές Γυμνασίου –Λυκείου μπορούν και οφείλουν να έχουν άποψη για όλα τα θέματα που τους αγγίζουν και τους απασχολούν τα οποία μπορεί να μην είναι κατ΄ ανάγκη  στενά σχολικά , εκπαιδευτικά κ.λ.π , αλλά να αγγίζουν  γενικότερα θέματα , και να την εκφράζουν . Κι΄ αυτό  για ένα και μοναδικό λόγο : διότι παρά το νεαρό της ηλικίας και την απουσία  εμπειρίας γνώσης και  ζωής ,η πολιτεία δια του συντάγματος και του νομικού πλαισίου ,αναγνωρίζει ότι στο 18ον έτος της ηλικίας ο κάθε πολίτης  έχει την δυνατότητα να βουλεύεται και να έχει το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι . Άρα μπορεί να σκεφτεί ,να κρίνει και να αποφασίζει για οτιδήποτε . Κάτω από αυτήν την γενική θεώρηση οι μαθητές που φέρεται να έλαβαν την πρωτοβουλία να διαδηλώσουν κατά της  υπογραφείσας  συμφωνίας των Πρεσπών  , θεωρητικά νομιμοποιούνται να το πράξουν . Δυστυχώς όμως αυτήν την  πρωτοβουλία , αν δεχθούμε ότι είναι αποτέλεσμα πραγματικής αγωνίας των μαθητών , ναι μεν είναι  καλή , κάποιοι την συνδέουν  με ακροδεξιές πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες που δρουν εντός των σχολικών χώρων  καθοδηγώντας τη νεολαία στον εθνικισμό και στην αντιδημοκρατία.

Από την άλλη , αυτοί οι ίδιοι που προβάλλουν το επιχείρημα αυτό οφείλουν να γνωρίζουν ότι αν η ακροδεξιά έχει μπει στα σχολεία με στόχο να  καθοδηγήσει  την σχολική κοινότητα , το αντίπαλον  πολιτικά και ιδεολογικά δέος , η αριστερά δηλαδή , βρίσκεται  μονίμως μέσα στο σχολείο . Θα πει κανένας ότι η σύγκριση αυτή  είναι ατυχέστατη καθώς εξισώνει δυο εντελώς  διαφορετικά πολιτικά και ιδεολογικά μεγέθη και  κοσμοθεωρίες . Μπορεί , αλλά η αλήθεια είναι ότι και τα δύο πολιτικά άκρα έχουν παρουσία μέσα στην σχολική κοινότητα προπαγανδίζοντας τις ιδεολογικές τους πλατφόρμες με σκοπό την  δημιουργία κομματικών  ερεισμάτων προς μελλοντική αξιοποίηση . Ουσιαστικά δηλαδή έχουμε την αυτή πρακτική με την διαφορά  ότι το ένα βαφτίζεται προοδευτικό και εξ΄ αυτού εξιλεώνονται οι όποιες πρακτικές του , ενώ το άλλο, ακραίο φασιστικό και καταγγέλλεται ως επικίνδυνο για την Δημοκρατία , ενώ ή πραγματικότητα  είναι ότι βλάπτουν εξ΄ ίσου και την Δημοκρατία .

Και το ερώτημα είναι απλό: Πρέπει να υπάρχει το γνωστό ακροδεξιό μόρφωμα για να πιστεύουν οι μαθητές ότι η έννοια και η αξία της πατρίδος πρέπει να είναι ένα από τα αδιαπραγμάτευτα και πρώτο στις προτεραιότητες, ιδανικά μας ; Ότι,  όπως έλεγε ο Καζαντζάκης ,«Το πρώτο σου χρέος, εκτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους .Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους .Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει»;

Ποιος έσπερνε και σπέρνει στους δρόμους, στα σχολεία και στα πανεπιστήμια  από το 2011 μέχρι και το 2014 το σύνθημα «η χούντα δεν τέλειωσε το ‘73» ενάντια σε δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις; Και πόσοι από τους καθηγητές που σήμερα ολοφύρονται με τις μαθητικές κινητοποιήσεις αντέδρασαν σ΄ αυτή τη διασπορά μιας τόσο καταφανούς αντιδημοκρατικής νοοτροπίας; Τι άλλο έλεγε αυτό το σύνθημα από το ότι έχουμε χούντα και όχι Δημοκρατία; Αλλά, τότε βόλευε τις ιδεολογικές και κομματικές μας παρωπίδες, ενώ τώρα διακυβεύεται η αγαπημένη συμφωνία των Πρεσπών και η μονοκρατορία της αριστερίζουσας έκφρασης στα σχολεία όλων των βαθμίδων .

Ποιος έσπερνε και σπέρνει το σύνθημα «να καεί, να καεί το μπ……. η Βουλή», χωρίς να αντιδράσει ποτέ η ευαίσθητη δημοκρατική παράταξη που κυβερνάει σήμερα τον τόπο, αλλά ούτε και οι καθηγητές, που σήμερα τους έπιασε ο πόνος για την εισβολή ακροδεξιών στα σχολεία;

Ποιος χαϊδεύει όλο το μπάχαλο και το δήθεν αναρχοαυτόνομο μπουλούκι, που συνθηματολογεί ενάντια στη Δημοκρατία, καταγγέλλοντάς την σαν φασιστική, με συνθήματα στους δρόμους, στα σχολεία, σε καταλήψεις, με ντου στα πανεπιστήμια και με καταδίκη του κοινοβουλευτισμού; Ποιος αποδέχεται όλη αυτή την επίθεση στη Δημοκρατία, που είναι διαρκής και διογκούμενη, με επιχειρήματα δικαιωματισμού και … δημοκρατικότητας; Ποιος έχει ενοχληθεί από όσους σήμερα εξανίστανται για την εισβολή αυτής της νοοτροπίας μέσα στα σχολεία;

Υποκριτές και φανατισμένοι. Αυτοί είναι όσοι τους έπιασε ο πόνος τώρα για την ακροδεξιά στα σχολεία. Μια ακροδεξιά που είναι εδώ από τον εξευτελισμό των Δημοκρατικών διαδικασιών μέσα στη Βουλή.  Μια ακροδεξιά που την έχει γεννήσει η γενικευμένη ανασφάλεια των ανθρωπάκων στις γειτονιές και στα χωριά από την απουσία κάθε φυσικής προστασίας απέναντι σε κάθε έγκλημα, μικρό και μεγάλο, που γίνεται πια σχεδόν ανενόχλητο, χωρίς επαρκή αστυνόμευση .

Η νεολαία είναι επαναστατημένη από τη φύση της. Και καλά κάνει. Δουλειά των γονιών, των καθηγητών και των κυβερνήσεων είναι η επαναστατικότητα των νέων να είναι όσο πιο Μορφωμένη γίνεται. Και όσο πιο άδολη γίνεται. Όσο πιο ακαπέλωτη γίνεται. Δεν έχει σημασία τι θα λέει. Αρκεί να το λέει με γνήσια ευαισθησία και γνήσια αγάπη ή εχθρότητα για το Άδικο. Να μη χρησιμοποιούμε τα παιδιά στις δικές μας σκοπιμότητες , ούτε να ως ασπίδα στις κομματικές επιδιώξεις !!!

Όλες οι ενότητες

© 2011 - 2017 StagonNews, Developed by NikosPap . Designed by ManosKal .Hosted by Fusioned .