Τα σαραντάχρονα της Δημοκρατίας μας

21 Ιουλίου, 2014 07:50 Επιμέλεια: /

Ellada_DCE

Στις 24 Ιουλίου 1974 ο εξόριστος στο Παρίσι ηγέτης της Ελληνικής δεξιάς Κωνσταντίνος Καραμανλής φτάνει στην Ελλάδα, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας υπό το βάρος του άφρονος πραξικοπήματος στην Κύπρο και της τουρκικής εισβολής στη μεγαλόνησο και ορκίζεται Πρωθυπουργός συγκροτώντας κυβέρνηση «Εθνικής Ενότητας», αρχίζοντας την αποκατάσταση των δημοκρατικών θεσμών που βρίσκονταν στον καταψύκτη από την χούντα και την ανοικοδόμηση του γοήτρου της χώρας .
Σχεδόν αμέσως επιστρέφουν και όλοι οι εξόριστοι ηγέτες , ο Ανδρέας Παπανδρέου και άλλοι , δημιουργώντας όλοι μαζί την λεγόμενη νέα μεταπολίτευση που έμελε να επισφραγισθεί το τέλος της με την παράδοση της χώρας στην τρόικα ως αποτέλεσμα των οικονομικών αδιεξόδων και της επαπειλούμενης πτώχευσης .
Σαράντα χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην χώρα μας, η οποία μετά την ζοφερή «νύχτα» της επταετούς χούντας των συνταγματαρχών που την άφησε στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων, την έβγαλε από την ευρωπαϊκή της πορεία και απέκλεισε από την πολιτική, κοινωνική, πολιτιστική ζωή το δημοκρατικό και δημιουργικό κομμάτι του λαού, επέστρεψε στον κοινοβουλευτισμό.
Όταν, τον Ιούλιο 1974, ξέσπασε η μεγάλη εθνική κρίση με αφετηρία την πραξικοπηματική ανατροπή του Μακαρίου, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής κλήθηκε να συγκροτήσει Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας.
Ήταν ξημερώματα 24ης Ιουλίου 1974 όταν το αεροσκάφος του τότε Γάλλου προέδρου , προσωπικού και επιστήθιου φίλου του Καραμανλή , Βαλερί Ζισκάρ ντʼ Εστέν προσγειώνεται στο αεροδρόμιο της Αθήνας μεταφέροντας από το Παρίσι τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χιλιάδες κόσμου με αναστάσιμες λαμπάδες στα χέρια και την ιαχή «Έρχεται, έρχεται» τον αναμένουν και του επιφυλάσσουν θριαμβευτική υποδοχή. Η υποδοχή Καραμανλή, με τον κόσμο να πανηγυρίζει στους δρόμους, αποτελεί το λαϊκό ξέσπασμα μετά την επτάχρονη δικτατορία, αλλά και την εισβολή και την τραγωδία της Κύπρου.
Στις 25 Ιουλίου 1974 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απηύθυνε διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό ζητώντας από τους πολίτες να επιδείξουν πολιτική ωριμότητα τις δύσκολες εκείνες ώρες.
Παράλληλα στη Γενεύη άρχισαν την ίδια ημέρα οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης στο Κυπριακό. Αρχηγός της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Γεώργιος Μαύρος .
Στις 30 Ιουλίου 1974 στη Γενεύη επήλθε συμφωνία για την αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης στην Κύπρο αλλά και την αναγνώριση ύπαρξης δύο χωριστών διοικήσεων. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονταν. Ωστόσο στις 14 Αυγούστου τα τουρκικά στρατεύματα προχώρησαν στον Αττίλα 2 καταλαμβάνοντας τελικά το 38% περίπου της Κύπρου με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να καταγγέλλει την Τουρκία ανακοινώνοντας την αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ.
Στις 15 Αυγούστου σε νέο διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δήλωνε : «η ένοπλος αντιμετώπισις των Τούρκων εις Κύπρον καθίστατο αδύνατος και λόγω αποστάσεως και λόγω των γνωστών τετελεσμένων γεγονότων» δίνοντας τον αγώνα σε διπλωματικό επίπεδο προκειμένου να περισώσει ότι μπορούσε .
Η κατάπαυση του πυρός στην Κύπρο έγινε στις 18.00 της 16ης Αυγούστου 1974.Οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου κατάφεραν τότε να θεμελιώσουν το πληρέστερο, από όσα προηγήθηκαν, πολίτευμα της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Ειδικότερα, μετά τη συγκρότηση της κυβέρνησης «Εθνικής Ενότητας» και την αντιμετώπιση των συνεπειών της κυπριακής τραγωδίας, νομιμοποιήθηκαν όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί, περιλαμβανομένου του Κ.Κ.Ε., που βρισκόταν εκτός νόμου από το 1947, προκηρύχθηκαν εκλογές για την ανάδειξη της Εʼ Αναθεωρητικής Βουλής, και αποφασίστηκε διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τον οριστικό προσδιορισμό της μορφής του πολιτεύματος.
Αυτά είναι εν τάχει σε αδρές γραμμές τα ιστορικά γεγονότα της κρίσιμηε εκείνης περιόδου με τις οποιεσδήποτε διαφοροποιήσεις και αναγνώσεις μπορεί να κάνει κανένας τώρα με την ασφάλεια της παρέλευσης των σαράντα χρόνων από τον Ιούλιο του 74 .
Ο δεύτερος μεγάλος σταθμός της μεταπολίτευσης έρχεται το 81 με την πολιτική αλλαγή που φέρνει τον Ανδρέα Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ στην διακυβέρνηση της χώρας και με τις πολιτικές που άσκησε διεύρυνε και πλάτυνε την δημοκρατία , σταθεροποίησε τους δημοκρατικούς θεσμούς , εμπέδωσε την ελευθερία , δημιούργησε νέους θεσμούς λαϊκής συμμετοχής και δημοκρατικού προγραμματισμού , σταμάτησε η διάκριση των πολιτών ανάλογα με τα πολιτικά φρονήματα , άλλαξε τις δομές κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης , αποκατέστησε τις μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες .
Ο τρίτος μεγάλος σταθμός και το τέλος της μεταπολίτευσης είναι αναμφισβήτητα η παράδοση της χώρας στους μηχανισμούς της τρόϊκα δήθεν με το σκεπτικό ότι η χώρα βρέθηκε εκείνη την ώρα σε ένα πολιτικό αδιέξοδο καθώς ο τότε Πρωθυπουργός Γεώργιος Α. Παπανδρέου είχε να επιλέξει μεταξύ της άτακτης χρεοκοπίας και του μνημονίου επιλέγοντας τη δεύτερη λύση για να φτάσουμε έτσι στο σήμερα όπου η χώρα βρίσκεται προ τραγικών στιγμών όσον αφορά την μελλοντική της πορεία καθώς από τη μία βρίσκεται στην γκιλοτίνα των μνημονιακών πολιτικών στον έτσι ονομαζόμενο δημοσιονομικό εξορθολογισμό και από την άλλη απουσιάζει το εθνικό σχέδιο οικονομικής , παραγωγικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης .
Η Ελλάδα βρίσκεται εν μέσω μιας απίστευτης κρίσης παρακμιακού χαρακτήρα τέτοιας μορφής και τάξης που διαλύει και αλλάζει τις γνωστές δομές του κοινωνικού , οικονομικού και πολιτισμικού συστήματος αλλοιώνοντας την εθνική μας ταυτότητα με τον νεοέλληνα να μετασχηματίζεται σε πολίτη του παγκόσμιου χωριού και όχι σε πολίτη με τα ιδιαίτερα πολιτισμικά του χαρακτηριστικά .
Παράλληλα με το μνημόνιο εξυφαίνεται και ένα άλλο σύστημα που εντάσσεται στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και είναι ο μηχανισμός του καπιταλισμού της καταστροφής (βλέπε « το δόγμα του σοκ») .
Η ΧΑΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ ΜΕΓΑΛΗ , ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ , ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ , ΑΝΑΡΩΤΟΥΜΑΣΤΕ :
ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΟΝΟΙΑ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΑΙΑ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ;
ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ;
ΓΙΑΤΙ OΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ Η ΦΡΑΣΗ : «ΠΟΥ ΕΙΣΕ ΡΕ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΕ» ;
Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ , ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ, ΠΑΡΑΔΟΣΗ , ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ !!!
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ !!!

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.