Σοβαρά προβλήματα στην εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Καλαμπάκα, εξαιτίας αδυναμίας συντήρησης του τροχαίου υλικού

23 Μαΐου, 2015 11:26 Επιμέλεια: /

dritseli o.o_DCE

Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Δριτσέλη και Ηρώ Διώτη, σχετικά με τα προβλήματα των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Καλαμπάκα. Όπως επισημαίνουν στην ερώτησή τους οι βουλευτές, παρουσιάζεται μεγάλη δυσκολία στην ομαλοποίηση των δρομολογίων και στην επαναφορά εκείνων που κόπηκαν, καθώς συνεχίζουν να υφίστανται σοβαρά προβλήματα σε σχέση με την συντήρηση του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού. Επίσης, παρουσιάζονται και σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό και ιδιαίτερα σε μηχανοδηγούς, με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική διασύνδεση της Καλαμπάκας να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό οι βουλευτές ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό, με ποιους τρόπους προτίθεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Καλαμπάκα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.

Θέμα : Σοβαρά προβλήματα στην εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Καλαμπάκα, εξαιτίας αδυναμίας συντήρησης του τροχαίου υλικού.

Σε συνέχεια σχετικής επιστολής προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της απάντησης του τελευταίου ως προς την αδυναμία της εταιρίας να διασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του δρομολογίου 591 Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα, καθώς και την δυσκολία επαναφοράς των κομμένων δρομολογίων, τίθενται μια σειρά από σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην απάντησή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «Θα επιθυμούσαμε να λειτουργήσουμε ως ΤΡΑΙΝΟΣΕ το πλήρες πλέγμα στη Θεσσαλία και μάλιστα αν μπορούσαμε να το επεκτείνουμε, αλλά α)δεν έχουμε τώρα το απαραίτητο τροχαίο (ντιζελοκίνητο) υλικό για λειτουργία πλήρους πλέγματος δρομολογίων. Έτσι αναγκαζόμαστε να επιλέγουμε κάποια δρομολόγια και όχι όλα όπως είναι ο σχεδιασμός μας και τα οποία λειτουργούσαμε, ως ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο διάστημα ήμασταν σε θέση να το κάνουμε β)δεν έχει τη δυνατότητα η ΕΕΣΣΤΥ να συντηρήσει σύγχρονες ντιζελοκίνητες αυτοκινητάμαξες τύπου RAILBUS ή MAN 2000 στην Λάρισα γ)υπάρχει μεγάλη έλλειψη ανταλλακτικών για τα τρένα από πλευράς ΕΕΣΣΤΥ ενώ οι διαδικασίες προμήθειας τους είναι χρονοβόρες».

Υπενθυμίζεται ότι η συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ κατέστη ιδιαίτερα δυσχερής με την μεταφορά του παλαιού τεχνικού του τμήματος στην θυγατρική εταιρία ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ. Η εξέλιξη αυτή αποδυνάμωσε τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας και δημιούργησε σοβαρότατα προβλήματα στην συντήρηση του τροχαίου υλικού και στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί τέλος και το γεγονός ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημάνει ότι «οι εκτιμήσεις μας είναι πως το πρόβλημα θα ενταθεί στο άμεσο μέλλον και ειδικότερα τους φετινούς καλοκαιρινούς μήνες, λόγω 1) έλλειψης τροχών και 2) πετρελαιοκινητήρων, που θα θέσουν εκτός λειτουργίας περαιτέρω τροχαίο υλικό, καθιστώντας πλέον αδύνατη τη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακόμη και όπως λειτουργεί σήμερα, ενώ σε κάθε περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιθυμεί επέκταση των δρομολογίων της και οπωσδήποτε να δρομολογήσει σύγχρονου τύπου αυτοκινητάμαξες στο τμήμα Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

Οι σιδηροδρομικοί έχουν συγκεκριμένες προτάσεις για τη λειτουργία των δρομολογίων 590 και 591. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, υπάρχει η δυνατότητα με το ίδιο προσωπικό στο δρομολόγιο 590 από Καλαμπάκα για Θεσσαλονίκη να γίνεται αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο σε αμαξοστοιχία τύπου desiro. Αντίστοιχα, το ίδιο μπορεί να εφαρμοστεί και στο δρομολόγιο 591 από Θεσσαλονίκη με αναμεταβίβαση στη Λάρισα σε αμαξοστοιχία τύπου MANN προς Καλαμπάκα.

Επειδή οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.

Επειδή η σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας είναι απαραίτητη για την οικονομία της περιοχής.

Επειδή οι προτάσεις των σιδηροδρομικών για τη λειτουργία των δρομολογίων 590 και 591 δεν επιφέρουν επιπλέον κόστος, ενώ οι προαναφερθείσες αμαξοστοιχίες υφίστανται.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός :

–          Με ποιους τρόπους προτίθεται να στηρίξει τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας;

–          Θα εξετάσει τις προτάσεις των σιδηροδρομικών για τη λειτουργία των δρομολογίων 590 και 591;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δριτσέλη Παναγιώτα

Διώτη Ηρώ

 

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.