Πανελλήνιες 2017 – Συμβουλές για τους μαθητές από τον φιλόλογο Καραγεώργο Δημήτριο

2 Ιουνίου, 2017 09:06 Επιμέλεια: /

cms-image-000024827

Χιλιάδες μαθητές καλούνται την ερχόμενη εβδομάδα να εξεταστούν στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Πρόκειται για εξετάσεις, οι οποίες προκαλούν συχνά ένα έντονο αίσθημα άγχους στους εν λόγω υποψηφίους. Και επειδή το άγχος αποτελεί έναν πραγματικά ανασταλτικό παράγοντα, ακολουθούν κάποιες συμβουλές προκειμένου τα παιδιά να έχουν την καλύτερη δυνατή επίδοση, και να πετύχουν το στόχο τους.

Βέβαια, ο βαθμός επιτυχίας είναι απόρροια της προσπάθειας που έχει καταβάλλει ο κάθε μαθητής κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς. Ωστόσο, ακολουθώντας κάποιες συγκεκριμένες οδηγίες, είναι σε θέση, σε αυτή τη χρονική περίοδο, να βελτιώσει το τελικό αποτέλεσμα.

• Πρώτα από όλα διαβάζουμε προσεκτικά το κάθε θέμα/ζητούμενο, ώστε να αντιληφθούμε πλήρως το περιεχόμενο του. Πολλές φορές έχουμε συνηθίσει σε κάποια συγκεκριμένη μορφή εκφώνησης. Η αλλαγή όμως, μιας λέξης είναι αρκετή να διαφοροποιήσει εντελώς την άσκηση. Δίνουμε λοιπόν τη δέουσα προσοχή και, εφόσον είμαστε σίγουροι, προχωράμε στην επίλυση. Η σωστή κατανόηση είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχία.

• Η ολοκληρωμένη και επαρκής απάντηση των θεμάτων είναι ένα πλέον «μυστικό» για τις υψηλές επιδόσεις. Για το λόγο αυτό επιβάλλεται να είμαστε αναλυτικοί, αναπτύσσοντας πλήρως την κάθε άσκηση και προσεγγίζοντάς την ιδιαίτερα εμπεριστατωμένα. Με τον τρόπο αυτό δεν αφήνουμε κανένα περιθώριο στον διορθωτή να έχει την παραμικρή αμφιβολία για τη σφαιρική εξέταση του θέματος που έχουμε καταφέρει.

• Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα θέματα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Όταν, λοιπόν, βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα δύσκολο ζητούμενο, δεν χρειάζεται να πανικοβληθούμε. Αντίθετα, προσπαθούμε να γράψουμε ό,τι καλύτερο και περισσότερο μπορούμε , ώστε να κερδίσουμε κάποια τουλάχιστον μόρια που μπορεί να κάνουν τη διαφορά, όταν η δυσκολία θα είναι κοινώς παραδεκτή από όλους. Φροντίζουμε λοιπόν, να βασανίσουμε το μυαλό μας, και όχι να παραδώσουμε τα όπλα αμαχητί.

• Ιδιαίτερη προσοχή οφείλουμε να δώσουμε στις εύκολες ερωτήσεις. Έχει παρατηρηθεί ότι πολλοί από τους μαθητές, όταν αντικρίζουν μια εύκολη άσκηση, λειτουργούν απερίσκεπτα και επιπόλαια. Σ’αυτές τις περιπτώσεις η «σιγουριά» μπορεί να αποδειχθεί δυστυχώς μοιραία. Στις πραγματικά εύκολες ασκήσεις είμαστε υποχρεωμένοι να αριστεύσουμε, κερδίζοντας όλα τα μόρια, χωρίς να μας ξεφύγει η παραμικρή λεπτομέρεια.

• Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της εξέτασης ο χρόνος συχνά λειτουργεί ιδιαίτερα πιεστικά απέναντί μας. Ανάλογα, λοιπόν, με την ποσότητα αλλά και το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, απαιτείται να τον κατανέμουμε σωστά, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως σε περίπτωση που καθυστερούμε χωρίς λόγο. Σε καμία περίπτωση δε λειτουργούμε απαντώντας πρόχειρα και βιαστικά. Από την άλλη όμως, συμβουλευόμενοι το ρολόι κάνουμε το χρόνο σύμμαχό μας! «Σπεύδε βραδέως», όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι. Κάτι γνώριζαν περισσότερο.

• Τέλος, η εικόνα του γραπτού μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο, εφόσον συνδυαστεί με τις κατάλληλες απαντήσεις. Ένα ευανάγνωστο γραπτό, καθαρογραμμένο και γενικότερα προσεγμένο είναι σίγουρο ότι θα προδιαθέσει θετικά τον διορθωτή. Μπορούμε, αν θέλουμε, να καταφεύγουμε και στο πρόχειρο (τελευταία σελίδα), όταν δεν είμαστε σίγουροι για κάποιες σκέψεις μας, και στη συνέχεια να τις μεταφέρουμε στο «επίσημο» γραπτό μας. Η εμφάνιση, λοιπόν, είναι ένα επιπλέον στοιχείο που θα μας ωθήσει στην επιτυχία.

• Εφόσον έχουμε ολοκληρώσει όλες τις απαντήσεις, αν ο διαθέσιμος χρόνος είναι αρκετός, μας δίνεται η δυνατότητα να ελέγξουμε τη συνολική εικόνα του γραπτού μας ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο. Κάποια πιθανά μικρολαθάκια, κάποιες ενδεχόμενες ελλείψεις εφόσον διορθωθούν και συμπληρωθούν θα μου δώσουν πλέον την αίσθηση της σιγουριάς για το αποτέλεσμα.

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν μια μορφή εξέτασης που ίσως κρύβει κάποιους κινδύνους ή κάποιες παγίδες. Είναι στο χέρι μας να ανταπεξέλθουμε και να ανταποκριθούμε στην οποιαδήποτε δυσκολία.
Ας μην αφήσουμε τίποτα στην τύχη!

Εύχομαι ολόψυχα ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε όλους τους μαθητές που πρόκειται να εξεταστούν και ευελπιστώ με αυτές τις συμβουλές ότι θα φανώ αρωγός στη δύσκολη προσπάθειά τους…

Καραγεώργος Δημήτριος – Πτυχιούχος Κλασικής Φιλολογίας

Κονδύλη 55 – Πλατεία Ρήγα Φερραίου – Καλαμπάκα – Τηλ.: 24320 79144 και 6978087725

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.
Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.