Ο Κώστας Σκρέκας, Εισηγητής στο Νομοσχέδιο για τη «μικρή ΔΕΗ»

7 Ιουλίου, 2014 09:37 Επιμέλεια: /

skrekas

Στο κρίσιμο Νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για την δημιουργία της «μικρής ΔΕΗ» ορίστηκε ως Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας ο βουλευτής Ν. Τρικάλων του κόμματος κ. Κώστας Σκρέκας. Αναγνωρίστηκε στο πρόσωπό του η πορεία του μέσα στη Βουλή και η διαρκής μάχη που δίνει, πάντα με επιχειρήματα, για την προώθηση των σημαντικών μεταρρυθμίσεων στη χώρα μας, οι οποίες και την οδηγούν με σταθερά βήματα στην έξοδο από την κρίση.
Κατά την εισήγησή του ο κ. Κώστας Σκρέκας σημείωσε ότι «αποτελεσματικότερος τρόπος για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στον πολίτη σε ανταγωνιστικότερες και δικαιότερες τιμές, επιτυγχάνεται μόνο μέσω της δημιουργίας συνθηκών ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού σε περιβάλλον ελεύθερης οικονομίας, πάντοτε όμως υπό τους αυστηρούς κανόνες και το ρυθμιστικό έλεγχο του κράτους». «Έχοντας, λοιπόν, διασφαλίσει δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού» συνέχισε ο κ. Κώστας Σκρέκας «το επόμενο ερώτημα που καλούμαστε σαν κυβέρνηση να απαντήσουμε, είναι αν αυτός ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε ανταγωνιστικότερες και δικαιότερες τιμές και υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Η εκτίμηση μας και η πρόβλεψη για τις μελλοντικές συνέπειες της επιχειρούμενης μεταρρύθμισης σήμερα είναι ασφαλέστερη, αν δούμε τα ιστορικά στοιχεία αλλά και τα δεδομένα από αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις, τα οποία προέρχονται από την διεθνή πρακτική, η οποία σημειωτέον έχει εφαρμοστεί σε όλες τις οργανωμένες δυτικοευρωπαϊκές χώρες, εκτός βεβαίως από την Ελλάδα». Ο κ. Σκρέκας κατέληξε ζητώντας από τον αρμόδιο υπουργό να δεσμευτεί για το «κοινωνικό τιμολόγιο» το οποίο ανακουφίζει χιλιάδες Ελληνικά νοικοκυριά.
Αναλυτικά όλη η εισήγηση του κ. Κώστα Σκρέκα:
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το σχέδιο νόμου που εισάγεται σήμερα προς συζήτηση, έχει τίτλο «Δημιουργία Νέας Καθετοποιημένης Εταιρίας Ηλεκτρικής Ενέργειας». Είναι ένα νομοσχέδιο που επιχειρεί να μεταβάλλει και να μεταρρυθμίσει τον ενεργειακό/παραγωγικό χάρτη της χώρας μας, καθώς και το περιβάλλον προμήθειας της Ηλεκτρικής Ενέργειας προς τους τελικούς καταναλωτές. Ο πρωταρχικός στόχος της επιχειρούμενης μεταρρύθμισης, είναι η επίτευξη δικαιότερων και ανταγωνιστικότερων τιμών ενέργειας για τους καταναλωτές, καθώς επίσης και η προσέλκυση νέων επενδύσεων και επενδυτών, με συνεπαγόμενα πολλαπλά οφέλη για τα ενδιαφερόμενα μέρη και την ελληνική οικονομία.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, είναι πεποίθηση της Κυβέρνησης ότι αποτελεσματικότερος τρόπος για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στον πολίτη σε ανταγωνιστικότερες και δικαιότερες τιμές, επιτυγχάνεται μόνο μέσω της δημιουργίας συνθηκών ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού σε περιβάλλον ελεύθερης οικονομίας, πάντοτε όμως υπό τους αυστηρούς κανόνες και το ρυθμιστικό έλεγχο του κράτους. Εφ” όσον λοιπόν οι κανόνες λειτουργίας του ανταγωνισμού είναι ξεκάθαροι και διαφανείς και το κράτος διατηρεί το ρυθμιστικό του έλεγχο, τότε τα αποτελέσματα για την οικονομία είναι τα βέλτιστα. Αυτό δείχνει η διεθνής εμπειρία, αλλά και η παγκόσμια πραγματικότητα.
Εύλογα βέβαια προκύπτουν κάποια ερωτήματα για την επίτευξη ή μη του στόχου που προανέφερα, ήτοι εάν θα επιτευχθούν καλύτερες και ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες στον πολίτη μέσω της μεθοδολογίας που προτείνεται και ακολουθείται από το παρόν νομοσχέδιο. Τα ερωτήματα που καλούμαστε σήμερα να απαντήσουμε είναι τα εξής:
1. Ενισχύεται ο υγιής και πραγματικός ανταγωνισμός σε επίπεδο παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα του 2014, με το παρόν νομοσχέδιο;
2. Βοηθά ο ανταγωνισμός και η δημιουργία κινήτρων μεταξύ των συναγωνιζόμενων για προσφορά, καλύτερες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές;
3. Ποιά είναι τα εκτιμώμενα οφέλη και οι ευεργετικές συνέπειες που θα προκύψουν για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, από την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση;
Όταν αναφέρομαι σε ενδιαφερόμενα μέρη, τα προσδιορίζω ως ακολούθως: α) οι καταναλωτές της ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή οι πολίτες αυτής της χώρας, καθώς και τα Νομικά Πρόσωπα και οι επαγγελματίες β) οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ, αλλά και γενικότερα όλοι οι εργαζόμενοι στον κλάδο της ενέργειας γ) οι τοπικές κοινωνίες, οι μέτοχοι και τέλος το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, καθώς μια τέτοια μεταρρύθμιση σε έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας, είναι λογικό και επόμενο να επηρεάζει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.
4. Διασφαλίζεται η διαφάνεια σε όλα τα στάδια της διαδικασίας που προτείνεται από το παρόν σχέδιο νόμου, ώστε να αποκλειστούν ακόμη και τα ελάχιστα ψήγματα υπόνοιας των πλέον δύσπιστων και κακόπιστων για τυχόν υποκρυπτόμενες σκοπιμότητες;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι απαραίτητο να απαντηθούν σήμερα όλα τα παραπάνω ερωτήματα που έθεσα, ώστε να ενημερωθούν πλήρως και οι εκλεγμένοι Βουλευτές της εθνικής αντιπροσωπείας, αλλά και η κοινωνία στο σύνολό της. Με αυτόν τον τρόπο θα εξαλειφθεί η αβεβαιότητα και ο φόβος, που είναι λογικό να συνοδεύουν κάθε αλλαγή σε κατεστημένες καταστάσεις, ιδίως όταν πρόκειται για αλλαγές που πραγματοποιούνται μετά από δεκαετίες απραξίας.
Το παρόν, λοιπόν, νομοσχέδιο περιγράφει την απόσχιση ενός κομματιού της Δ.Ε.Η. και τη δημιουργία μιας μικρής Δ.Ε.Η., η οποία θα έχει τα παραγωγικά, αλλά και τα εμπορικά χαρακτηριστικά της μητρικής εταιρίας, απλά σε μέγεθος περίπου στο ένα τρίτο της σημερινής Δ.Ε.Η.. Συγκεκριμένα στο 30%. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος κλάδος θα εκτιμηθεί και στη συνέχεια θα πουληθεί με διεθνή διαγωνιστική διαδικασία ως ανεξάρτητη εταιρία σε πιθανό επενδυτή. Θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά. Πρώτον, θα παραλαμβάνει περίπου το 30% της εγκατεστημένης παραγωγικής δυνατότητας της Δ.Ε.Η. και με αναλογία στις επιμέρους παραγωγικές πηγές. Δηλαδή, η μικρή Δ.Ε.Η. θα περιλαμβάνει το 30% της εγκατεστημένης ισχύος προερχόμενης από υδροηλεκτρικά εργοστάσια, 30% προερχόμενη από λιγνίτη και περίπου 30% προερχόμενη από καύση φυσικού αερίου.
Άρα, γίνεται ένας αναλογικός και δίκαιος διαχωρισμός σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, ο νέος κλάδος που θα αποσχισθεί για να προκύψει μια νέα αυτόνομη εταιρία, θα αναλάβει και τον αντίστοιχο δανεισμό και εν γένει τις ανάλογες οικονομικές υποχρεώσεις που βαρύνουν τα διαχωριζόμενα εργοστάσια και τις δραστηριότητες, καθώς και το αντίστοιχο προσωπικό και παραγωγικό, αλλά και διοικητικό για να μην προκύψει καμία απόλυση από το διαχωρισμό.
Επίσης, σε επίπεδο πελατείας αντίστοιχα, θα γίνει ένας αναλογικός και δίκαιος διαχωρισμός στο ένα τρίτο περίπου του πελατολογίου της σημερινής Δ.Ε.Η. όλων των κατηγοριών κατανάλωσης και όλων των χαρακτηριστικών. Εννοώ με αυτό, ότι σε επίπεδο πελατείας η μικρή Δ.Ε.Η. θα πάρει το 30% των μεγάλων, το 30% των μεσαίων και το 30% των μικρών καταναλωτών. Θα πάρει το 30% των καλοπληρωτών, αλλά και το 30% των κακοπληρωτών ή αλλιώς επισφαλών πελατών. Θα πάρει επίσης, το 30% των πελατών, καταναλωτών από όλους τους επαγγελματικούς χώρους.
Άρα, είναι απόλυτα αναληθές το επιχείρημα το οποίο ακούω μέρες τώρα από Βουλευτές της αντιπολίτευσης και του ΣΥΡΙΖΑ, ότι το νομοσχέδιο επιδιώκει διαχωρισμό σε καλή και σε κακή Δ.Ε.Η.. Η μικρή Δ.Ε.Η. δεν θα πάρει το 30% των καταναλωτών που είναι εγκατεστημένοι σε μη διασυνδεδεμένα νησιά και στους οποίους δεν μπορεί να παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα παραγόμενο στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αντίστοιχα βέβαια, η νέα μικρή Δ.Ε.Η., δεν θα δικαιούται και της επιδότησης για τα ανωτέρω μη συνδεδεμένα νησιά, επιδότηση που θα συνεχίσει να παίρνει μόνο η Δ.Ε.Η. και την οποία επιδότηση χρεώνονται όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας μέσω της χρέωσης των υπηρεσιών κοινωνικής ωφέλειας, τα οποία τέλη, δηλαδή, χρεώνονται σε κάθε λογαριασμό έξτρα από την τιμή της κιλοβατώρας και δεν το επιβαρύνεται η Δ.Ε.Η., όπως ανακριβώς πάλι αναφέρεται συχνά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης από Βουλευτές της αντιπολίτευσης και είναι περίπου 1 δισ. ευρώ αυτό το τέλος, αυτό το έσοδο για τη Δ.Ε.Η..
Συμπερασματικά, με το παρόν νομοσχέδιο δημιουργείται μια μικρή Δ.Ε.Η. στο 30% του μεγέθους της σημερινής Δ.Ε.Η. με αντίστοιχο μείγμα παραγωγικής διαδικασίας προερχόμενο από λιγνίτη, φυσικό αέριο και υδροηλεκτρισμό, με μεγάλους και μικρούς καταναλωτές, με αξιόπιστους και με επισφαλείς πελάτες, πάντα στην αναλογία του 30%, έτσι ώστε να έχει την κρίσιμη μάζα σε ό,τι αφορά την παραγωγή, αλλά και την πώληση ενέργειας, για να μπορεί να ανταγωνιστεί με δίκαιους όρους η Δ.Ε.Η., πάντα κάτω από τους αυστηρούς κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού, έτσι όπως αυτός διασφαλίζεται μέσα από την ελληνική νομοθεσία και κάτω και σύμφωνα πάντα με τον ρυθμιστικό έλεγχο της Ρ.Α.Ε..
Έχοντας, λοιπόν, διασφαλίσει δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού, το επόμενο ερώτημα που καλούμαστε σαν κυβέρνηση να απαντήσουμε, είναι αν αυτός ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει σε ανταγωνιστικότερες και δικαιότερες τιμές και υπηρεσίες προς τους πολίτες.
Η εκτίμηση μας και η πρόβλεψη για τις μελλοντικές συνέπειες της επιχειρούμενης μεταρρύθμισης σήμερα είναι ασφαλέστερη, αν δούμε τα ιστορικά στοιχεία αλλά και τα δεδομένα από αντίστοιχες μεταρρυθμίσεις, τα οποία προέρχονται από την διεθνή πρακτική, η οποία σημειωτέον έχει εφαρμοστεί σε όλες τις οργανωμένες δυτικοευρωπαϊκές χώρες, εκτός βεβαίως από την Ελλάδα. Αναζήτησα τα στοιχεία στον διαδικτυακό τόπο της EUROSTAT και σας καλώ να τα επιβεβαιώσετε. Φαίνεται ξεκάθαρα πόσο αδιάσειστα είναι τα στοιχεία για τις ευεργετικές συνέπειες του ανταγωνιστικού μοντέλου της παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του μοντέλου μιας δεσπόζουσας δημόσιας με μονοπωλιακά χαρακτηριστικά εταιρίας υπό κρατικό έλεγχο.
Παραθέτω την εξέλιξη των τιμών παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία τρία χρόνια. Οι τιμές που αναφέρω είναι καθαρές τιμές ενέργειας κιλοβατώρας για το μέσο νοικοκυριό που καταναλώνει από 2.500 μέχρι 5.000 κιλοβατώρες το χρόνο και οι τιμές που παραθέτω προς σύγκριση δεν είναι τιμές που περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, τα τέλη για ΑΠΕ, για κόστη διασύνδεσης, τα οποία δεν επιβαρύνουν την ΔΕΗ, αλλά τον κάθε πολίτη ξεχωριστά, μέσα βέβαια από ξεχωριστή χρέωση στον λογαριασμό της ΔΕΗ.
Η καθαρή τιμή κιλοβατώρας στη Γερμανία που πληρώνει ο μέσος Γερμανός καταναλωτής το 2010 ήταν 8,7 ευρώ και έπεσε στα 8,6 το 2013 , μια μείωση της τάξης του 1,25% Στην Ισπανία από 8,3 το 2010 μειώθηκε σε 7,8 ευρώ το 2013, μια πτώση της τάξης 5,86% Στην Πορτογαλία αντιστοίχως από 8,7 το 2009 η τιμή της κιλοβατώρας για το μέσο νοικοκυριό της Πορτογαλίας μειώθηκε στα 7,3, δηλαδή μια πτώση 13,6%. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο χρονικό διάστημα από 6,78 ευρώ η κιλοβατώρα το 2009, η καθαρή τιμή κιλοβατώρας που χρεώνεται το ελληνικό νοικοκυριό κατέληξε στα 9,3 ευρώ το 2013. Ο έλληνας πολίτης πληρώνει παραπάνω την κιλοβατώρα από τον γερμανό πολίτη, μια αύξηση 36% στην καθαρή τιμή της ενέργειας. Αντιθέτως, με τις προαναφερόμενες χώρες στην Ελλάδα το 2013 η κιλοβατώρα που χρεώνεται από τη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού κάτω από δημόσιο κρατικό έλεγχο αυξήθηκε κατά 36%. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι σε απόλυτους αριθμούς αυτήν την στιγμή πληρώνει ακριβότερα ο έλληνας μέσος καταναλωτής την κιλοβατώρα από τους προαναφερόμενους, αλλά είναι ότι η τάση των τιμών, κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, είναι δραματικά αυξητική. Αυξήθηκαν κατά 35%, όταν στις προαναφερόμενες χώρες είναι πτωτική η τάση. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η αυξητική τάση προδικάζει ότι μπορεί να συμβεί το ίδιο, αν η κυβέρνηση ………………………………..
Τα στοιχεία, τα οποία παραθέτω προανέφερα ότι προέρχονται από τον διαδικτυακό τόπο της Eurostat. Εδώ είναι ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Η., να επιβεβαιώσει ή να μην επιβεβαιώσει τα στοιχεία τα οποία ανέφερα.
Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι φαίνεται ξεκάθαρα από τη διεθνή πρακτική στις χώρες όπου λειτουργεί ο υγιής και ο ελεύθερος ανταγωνισμός οι τιμές δεν έχουν αυξηθεί τα τελευταία τρία – τέσσερα χρόνια, κύριε Πρόεδρε. Και όχι μόνο δεν έχουν αυξηθεί, αλλά, κατά περιπτώσεις, έχουν μειωθεί κιόλας. Και βέβαια, εάν τις χρεώσεις η μέση και η υψηλή τάση θα σας πω σήμερα ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας, ο Έλληνας βιομηχανικός παραγωγός πληρώνει σε μεγαλύτερη τιμή την αξία της ενέργειας απ΄ότι είναι η αντίστοιχη δυτικοευρωπαϊκή, με αποτέλεσμα να χάνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Άρα, δεν ισχύει αυτό που με πάθος υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι αν εφαρμοστεί το σχέδιο της κυβέρνησης θα εκτιναχθούν οι τιμές της ενέργειας στα ύψη. Αντίθετα, αν δεν κάνουμε τίποτα κινδυνεύουμε οι τιμές της καθαρής ενέργειας να εκτιναχθούν στα ύψη.
Αυτό συνέβη για το αυτονόητο, γιατί δεν υπάρχουν κίνητρα, δεν υπάρχει ανταγωνισμός που θα προσπαθήσει να δίνει ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες για να προσελκύει πελάτες, γιατί δεν συμβαίνει αυτό που συμβαίνει σε όλο τον αναπτυγμένο κόσμο και σε όλες τις ελεύθερες οικονομίας, αυτό που η Ε.Ε. προσπαθεί να κάνει πράξη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο στο πλαίσιο του τρίτου ενεργειακού πακέτου για να διασφαλίσει βιωσιμότητα και ανταγωνιστικές υπηρεσίες για όλους τους ευρωπαίους πολίτες.
Πλανάται, επίσης και είναι πολύ σημαντικό να το αναφέρουμε, ο φόβος στους εργαζόμενους, που τροφοδοτείται από το ΣΥΡΙΖΑ και από την αντιπολίτευση εν γένει, ότι κάτι κακό και σκοτεινό θα τους συμβεί. Με το παρόν νομοσχέδιο διασφαλίζεται ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση από τον πιθανό μελλοντικό επενδυτή για την επόμενη πενταετία, ενώ εξασφαλίζονται για το αντίστοιχο διάστημα τα εργασιακά δικαιώματα από τον νέο εργοδότη. Επίσης, οι τοπικές κοινωνίες θα συνεχίσουν να έχουν ακριβώς τα ίδια ευεργετήματα που ισχύουν σήμερα, όπως για παράδειγμα το λιγνιτικό τέλος. Θα πρότεινα, μάλιστα, κύριε Υπουργέ, να συμπεριληφθεί και στο παρόν νομοσχέδιο για να είναι ακόμη πιο ξεκάθαρο ότι το λιγνιτικό τέλος, όπως αυτό ορίζεται από τη νομοθεσία, θα συνεχίσει να προωθείται στις τοπικές κοινωνίες.
Επίσης, σε ό,τι αφορά τους υδάτινους πόρους, που έχω ακούσει τεράστια σπέκουλα στις τηλεοράσεις τις τελευταίες ημέρες, είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι όπου λειτουργούν υδροηλεκτρικά εργοστάσια πρώτα απ” όλα καλύπτονται οι ανάγκες για ύδρευση των πόλεων και των νοικοκυριών, στη συνέχεια η άρδευση των χωραφιών και στο τέλος, εάν περισσεύει νερό, θα κατευθύνεται για ηλεκτροπαραγωγή. Δεν έχουν, κύριοι συνάδελφοι, τίποτε να φοβούνται οι τοπικές κοινωνίες από το προωθούμενο νομοσχέδιο. Αντίθετα η προσέλκυση άμεσων επενδύσεων από νέους επενδυτές στο χώρο της ενέργειας, που θα υποχρεωθούν σε εκσυγχρονισμό των εργοστασίων, αλλά και σε κατασκευή νέου, το Μελίτη 2 στη Φλώρινα, θα δημιουργήσουν νέα αναπτυξιακή τροχιά. Επίσης, η Δ.Ε.Η. με τα νέα κεφάλαια που θα εισρεύσουν από την πώληση της μικρής Δ.Ε.Η. θα καταφέρει πρώτον, να αναδιαρθρώσει με καλύτερους όρους το δανειακό της χαρτοφυλάκιο, το οποίο μάλιστα θα είναι και μειωμένο. Τα δάνεια της Δ.Ε.Η. θα είναι και μειωμένα, αφού περίπου το 1/3 θα κατευθυνθεί προς τη μικρή Δ.Ε.Η. . Με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσει την απαραίτητη ρευστότητα, για να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό της παραγωγής της με συνεπαγόμενη μείωση του κόστους παραγωγής, άρα αύξηση του περιθωρίου κερδοφορίας, αλλά και τη δυνατότητα προσφοράς ανταγωνιστικότερων τιμολογίων προς τους πελάτες της.
Τέλος, για να ολοκληρωθεί με επιτυχία η τεράστια αυτή προσπάθεια της κυβέρνησης για μεταρρύθμιση στο χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας το 2014, τελευταίοι και ουραγοί απ΄ όλες τις οργανωμένες δυτικοευρωπαϊκές χώρες, πρέπει να διασφαλιστούν, κύριε Υπουργέ, τα κοινωνικά τιμολόγια, αλλά και να εξασφαλιστεί ότι η απελευθέρωση των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος, που έχει ήδη βέβαια εφαρμοστεί στη χώρα μας δεν θα έχει πιθανά αρνητικά αποτελέσματα. Γι” αυτό το λόγο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, που ελέγχεται εξ ολοκλήρου από το κράτος, θα συνεχίζει να παίζει τον αυστηρό ρυθμιστικό της ρόλο. Σε ό,τι αφορά τα κοινωνικά τιμολόγια, αυτά θα συνεχίσουν να στηρίζονται, ακριβώς όπως συμβαίνει και σήμερα, χωρίς καμία μεταβολή ή εξαίρεση, τα οποία θα υποστηρίζονται από όλους τους υπόλοιπους πολίτες και όχι από τη Δ.Ε.Η., έτσι όπως αυτή τη στιγμή, πολλές φορές αναληθώς και ανακριβέστατα λέγεται από τους συναδέλφους της αντιπολίτευσης.
Κλείνοντας, κυρίες και κύριοι βουλευτές και κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να σημειώσω τη σημαντική αυτή προσπάθεια για αλλαγή κατεστημένων καταστάσεων, ουσιαστικά αμετάβλητων για δεκαετίες. Θα πρέπει να συνοδευτεί κύριε Υπουργέ από ένα κρυστάλλινα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό πώλησης της μικρής Δ.Ε.Η., με ξεκάθαρους όρους και κανόνες για να μην αφήσει καμία σκιά και κανέναν ενδοιασμό σε κανέναν και παράλληλα να φέρει το καλύτερο δυνατό τίμημα για τη Δ.Ε.Η..
Με όλα τα παραπάνω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προσπάθησα με ειλικρίνεια να σας αποδείξω ότι η επιχειρούμενη μεταρρύθμιση έχει μόνο οφέλη να δώσει στην ελληνική κοινωνία, χωρίς καμία αρνητική συνέπεια, για καμία από τις ενδιαφερόμενες κοινωνικές ομάδες όπως είναι οι εργαζόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες.
Προσπάθησα να σας αποδείξω, το αυτονόητα δηλαδή, ότι αυτό το οποίο έχει γίνει πράξη και λειτουργεί σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου πρέπει να συμβεί και στη χώρα μας και πολλές φορές η απόδειξη του αυτονόητου είναι πολύ δύσκολη, όταν δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση και κυριαρχεί ο σκοταδισμός, η αναίτια άρνηση και ο λαϊκισμός.
Δεν καταστρέφεται κανείς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι από τη μεταρρύθμιση αυτή η οποία επιχειρείται, ούτε οι πολίτες, ούτε οι εργαζόμενοι, ούτε οι τοπικές κοινωνίες ότι η ελληνική οικονομία. Αντίθετα, σήμερα καταστρέφονται καθημερινά επαγγελματίες που αγοράζουν διπλάσια το κόστος της ενέργειας από ότι η ευρωπαϊκή αντίστοιχη τους.
Στη Ν.Δ. πιστεύουμε στο αυτονόητο κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι δηλαδή η ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά δεν τους αρέσει κύριε Πρόεδρε, δεν τους αρέσει η αλήθεια, ξέρουν να κρύβονται πίσω από λαϊκισμούς και δογματικές ιδεοληψίες που ταλανίζουν τη χώρα αυτή τη στιγμή, αυτή είναι η αλήθεια.
Στη Ν.Δ. κύριοι συνάδελφοι και κυρίες συνάδελφοι πιστεύουμε στο αυτονόητο, ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία, ότι η κοινωνική οικονομία της αγοράς, ότι ο υγιής ανταγωνισμός, πάντα κάτω από τους αυστηρούς κανόνες και τον ρυθμιστικό έλεγχο του κράτους μπορούν να διασφαλίσουν βιώσιμη και μακρόχρονη ευημερία για κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα.
Καλώ λοιπόν όλους τους βουλευτές μαζί να εξετάσουμε γραμμή –γραμμή, λέξη-λέξη το παρόν νομοσχέδιο για να προχωρήσουμε σε τυχόν παρατηρήσεις και διορθώσεις. Μην αφήσετε ιδεοληψίες να σας τυφλώνουν για δήθεν ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας κοινωνικών αγαθών και άλλα πολλά τα οποία τα ακούγαμε και στην περίπτωση του Ο.Τ.Ε. και στην περίπτωση του λιμανιού του Πειραιά και διαψεύστηκαν ατράνταχτα αυτά τα οποία λέγατε από τα αποτελέσματα.
Σας καλώ, κύριοι συνάδελφοι, να ξεπεράσετε τις όποιες κομματικές αγκυλώσεις και ιδεοληψίες και να υπερψηφίσετε το παρόν νομοσχέδιο, για να προχωρήσει επιτέλους η Ελλάδα μπροστά και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ευημερίας για όλους τους Έλληνες.
Ευχαριστώ πολύ».

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.