Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με με θέμα: Συναισθηματική νοημοσύνη στην εκπαίδευση

Νικόλαος Γκιάτας(Μούρης)
23 Ιουνίου 2016, 19:37

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας πραγματοποίησε το απόγευμα της Πέμπτης εκδήλωση με θέμα «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» στο πλαίσιο της διάχυσης των αποτελεσμάτων  Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, δράση ΚΑ1.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα ‘Νίτσα Λιάπη’ παρουσία αρκετού κόσμου κυρίως καθηγητών και δασκάλων των σχολείων του Δήμου Καλαμπάκας.

Την εκδήλωση παρουσίασαν  οι συμμετέχοντες στο  πρόγραμμα καθηγητές: Καλαμπάκα Περσεφόνη, Κουράκου Γεωργία, Λεβέντης Λεωνίδας, Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος, Σαμαρά Βαΐα.

Να θυμίσουμε ότι στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, δράση ΚΑ1, πέντε εκπαιδευτικοί του σχολείου – Κουράκου Γεωργία, Λεβέντης Λεωνίδας, Παπαγιαννόπουλος Κώστας, Σαμαρά Τζούλια και Καλαμπάκα Περσεφόνη βρέθηκαν τον Φεβρουάριο  στο Βίλνιους της Λιθουανίας και παρακολούθησαν το σεμινάριο με τίτλο «Συναισθηματική νοημοσύνη στην εκπαίδευση», που χρηματοδοτήθηκε από την Ε.Ε. και οργανώθηκε από τον οργανισμό Dorea Educational Institute.

«Συναισθηματική νοημοσύνη στην εκπαίδευση»

  1. H έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης

H έννοια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης ή του EQ (Emotional Quadrant) διαδόθηκε στο ευρύ κοινό, από τον Daniel Goleman με το ομώνυμο βιβλίο του (1995). Οι βασικές κατηγορίες της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι:

  1. Αυτοεπίγνωση (self awareness): είναι μια από τις βασικές συναισθηματικές ικανότητες που σημαίνει ότι είναι κανείς  σε θέση να αναγνωρίζει  τα συναισθήματα του  και να τα ονομάζει.  Επίσης μπορεί να αναγνωρίζει τη  σχέση μεταξύ σκέψεων, συναισθημάτων και δράσεων.
  2. Διαχείριση συναισθημάτων (Managing emotions):είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι κρύβεται πίσω από συναισθήματα. Οι πεποιθήσεις έχουν θεμελιώδη επίδραση στον τρόπο δράσης μας. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να ασχοληθούμε ουσιαστικά με συναισθήματα όπως ο  θυμός, φόβος, άγχος και θλίψη. Να μάθουμε  πώς να ηρεμούμε  τον εαυτό μας όταν διαταράσσεται.  Με ποιον  τρόπο μπορεί να κερδίσει κανείς χρόνο για να κρίνει  αν αυτό που του έρχεται να  πει ή να κάνει εκείνη τη στιγμή  είναι πραγματικά το καλύτερο που μπορεί  να κάνει.
  3. Ενσυναίσθηση (Empathy): για να μπορεί να ενεργεί κανείς κατάλληλα απαιτείται  η κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.  Είναι σημαντικό να μπορούμε να ακούσουμε τους άλλους, χωρίς να παρασυρθούμε από προσωπικά συναισθήματα. Είναι καλό  να μπορεί να διακρίνει κανείς μεταξύ του τι λένε και κάνουν οι άλλοι από το τι λέει και αποφασίζει να κάνει ο ίδιος.
  4. Επικοινωνία (Communicating): Η ανάπτυξη ποιοτικών σχέσεων έχει πολύ θετικό αποτέλεσμα για όλους τους ενδιαφερόμενους. Ο ενθουσιασμός και η αισιοδοξία είναι μεταδοτικά συναισθήματα όπως επίσης και η απαισιοδοξία και η αρνητικότητα. Το να μπορεί κανείς να εκφράζει  τις προσωπικές του ανησυχίες χωρίς θυμό ή παθητικότητα είναι βασικό αγαθό.
  5. Συνεργασία: είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πώς και ποτέ πρέπει να πάρει το προβάδισμα και πώς και πότε να ακολουθήσει, όταν αυτό είναι απαραίτητο για την αποτελεσματική συνεργασία. Η αποτελεσματική ηγεσία δεν ταυτίζεται με την  κυριαρχία, αλλά με την τέχνη του να βοηθάς τους ανθρώπους να δουλεύουν μαζί για κοινούς στόχους. Αναγνωρίζοντας την αξία της συμβολής των άλλων και την ενθάρρυνση της συμμετοχής τους μπορεί συχνά να κάνει περισσότερα καλά απ’ ότι αν έδινε  εντολές ή διαμαρτυρόταν.
  6. Επίλυση των συγκρούσεων (Resolving conflicts):Κατά την επίλυση των συγκρούσεων, είναι αναγκαίο να κατανοηθούν οι μηχανισμοί τους και να χρησιμοποιηθούν οι  συναισθηματικές δεξιότητες για την επίλυση τους

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Όλες οι ενότητες

© 2011 - 2017 StagonNews, Developed by NikosPap . Designed by ManosKal .Hosted by Fusioned .