Φιλολογική ημερίδα για τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας

10 Νοεμβρίου, 2015 20:28 Επιμέλεια: /

moyseio biblioy (65)

Τη Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015 και ώρα 12:30, θα πραγματοποιηθεί σε αίθουσα του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας ημερίδα για τους φιλολόγους (κυρίως των γυμνασίων) της Καλαμπάκας με θέμα «Προσεγγίζοντας βιωματικά την Τοπική Ιστορία». Εισηγητές θα είναι οι φιλόλογοι Ευαγγελή Κοτρώτσιου, σύμβουλος φιλολόγων Νομού Τρικάλων, και Σπυρίδων Βλιώρας, φιλόλογος του 2ου Γυμνασίου Καλαμπάκας και επιστημονικός συνεργάτης του Μουσείου Ελληνικής Παιδείας.

Η Τοπική Ιστορία αποτελεί γνωστικό αντικείμενο που είναι δυνατόν να προσεγγίσει κανείς σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από φέτος έχει οριστεί να διδάσκεται στην τρίτη τάξη του γυμνασίου (για δύο ώρες εβδομαδιαίως και για χρονικό διάστημα ενός τριμήνου) ως μία από τις τρεις βιωματικές δράσεις. Οι άλλες δύο είναι ο «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός» και το «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη».

Με τις βιωματικές δράσεις επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός μαθητοκεντρικού – ερευνητικού κλίματος στη σχολική ζωή, η ενεργητική εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή και μορφωτική διαδικασία και η διαθεματική / διεπιστημονική προσέγγιση των εξεταζομένων θεμάτων.

Μέσα από την έρευνα και τη μελέτη της Τοπικής Ιστορίας ο μαθητής αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει δεξιότητες και διαμορφώνει στάσεις που του επιτρέπουν να:

  • αντιμετωπίζει ερευνητικά το περιβάλλον διατυπώνοντας υποθέσεις εργασίας,
  • κατανοεί τον περιβάλλοντα φυσικό, δομημένο και κοινωνικό χώρο και να εντάσσεται δημιουργικά σ’ αυτόν,
  • εντοπίζει, επιλέγει, αξιολογεί και αξιοποιεί τις κατάλληλες πηγές πληροφόρησης,
  • παρατηρεί, περιγράφει, συγκρίνει και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τα πράγματα έλαβαν την παρούσα μορφή τους στο συγκεκριμένο χώρο.
  • ενεργοποιείται δημιουργικά στις προσπάθειες διατήρησης της πολιτισμικής φυσιογνωμίας του τόπου του,
  • σφυρηλατεί τους δεσμούς του με τον τόπο στον οποίο ζει.

Με την Τοπική Ιστορία δίνεται επίσης η ευκαιρία στους μαθητές για ομαδοσυνεργατική, βιωματική προσέγγιση της γνώσης.

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.