Ελληνικό σχολείο και εθνική ταυτότητα

6 Ιουνίου, 2016 08:00 Επιμέλεια: /

ImageHandler

«Το πρώτο σου χρέος, εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο, να φωτίσεις την ορμή τους και να συνεχίσεις το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει.».

Ν. Καζαντζάκης ( 1883-1957)

Ένας  απ΄ τους  πολλούς  παραλογισμούς  του εγχώριου πολιτικού συστήματος  είναι οι πυκνές αλλαγές στο εκπαιδευτικό  σύστημα  που περιέργως αντί να το αναβαθμίσουν καταλήγουν σε  οδυνηρά αποτελέσματα  τόσο  ως προς  την ποιότητα  της ίδιας της  εκπαιδευτικής διαδικασίας που συντελείται εντός αυτού , όσο και  ως προς τον ουσιαστικό  ρόλο του σχολείου και της παιδείας γενικότερα  όσον αφορά  την ενίσχυση της ελληνικής ταυτότητας και εθνικής συνείδησης  καθώς  εκείνο που συστηματικώς διαπράττεται στο όνομα των δήθεν μεταρρυθμίσεων και αλλαγών είναι να αφελληνίζεται καθώς  ξεριζώνεται από όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν  εθνικό – ελληνικό σχολείο . Δηλαδή την γλώσσα  , την ιστορία  , την παράδοση  , την Ορθοδοξία .

Το 1964 επιχειρήθηκε μια σοβαρή προσπάθεια εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία δεν ολοκληρώθηκε  ποτέ αναδεικνύοντας  έκτοτε σε διαχρονικό φαινόμενο την πολιτική πρακτική του «ράβε-ξήλωνε» στην Παιδεία. Πέρασαν χρόνια  , κυβερνήσεις  ήρθαν και παρήλθαν αλλά ουσιαστικά  ακόμα  και σήμερα στην  επιχειρούμενη προσπάθεια  αλλοίωσης της εθνικής μας ταυτότητας από το σύστημα τη παγκοσμιοποίησης  , που πλέον είναι ορατή  δια γυμνού οφθαλμού , εμείς  αντί να  δημιουργήσουμε  ένα σχολείο που με εργαλεία την  ιστορία , την παράδοση , την Ορθοδοξία , την γλώσσα , καλλιεργεί και ενισχύει την Ελληνική συνείδηση , κάνουμε  το εντελώς αντίθετο , κάνουμε τα πάντα  για να το μετατρέψουμε σε έναν μηχανισμό που διαμορφώνει  συνείδηση παγκόσμιου  πολίτη .

Βρισκόμαστε και πάλι τώρα ενόψει  νέας παρέμβασης στην εκπαίδευση . Δυστυχώς με ιδεολογικά ξεπερασμένα διεθνιστικά και νεομαρξιστικά κριτήρια αλλά σαφώς ενταγμένα στις νεοεποχίτικες στρατηγικές  εκείνο που επιχειρείται μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι η αποδόμηση  των αξιών που σχετίζονται  με την εθνική μας ταυτότητα  . Εκείνο που  εντυπωσιάζει , επιβεβαιώνοντας  τα παραπάνω  , είναι η εμμονή  στην κατάργηση των  Θρησκευτικών  , των παρελάσεων , του  εκκλησιασμού και της  προσευχής , ενοχοποιώντας παράλληλα έννοιες και αξίες στις οποίες στηρίζεται η ελληνική εθνική ταυτότητα . Το νέο σχολείο που οικοδομείται είναι ένα σχολείο ξεριζωμένο από την Ελληνορθόδοξη παράδοση «η ροδόχρους ελπίδα του έθνους» όπως λέει ο Καποδίστριας .

Η εσχάτη μάχη για την επιβίωση της πατρίδας  και του Ελληνικού γένους δεν κρίνεται ούτε στους θεσμούς της παγκοσμιοποίησης , ούτε στους δανειστές μας , ούτε στα χρηματιστήρια , ούτε στην έξοδο από την οικονομική κρίση  . Κρίνεται  στις αίθουσες διδασκαλίας  των σχολείων όπου τα άθεα γράμματα που διδάσκονται τα ελληνόπουλα παραμερίζουν τους αγίους , τους αγωνιστές του έθνους , τον Χριστό , την παράδοση , τις  διαχρονικές αξίες του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού  .

Αλλά όσο κι αν θεωρίες, όπως ο μαρξισμός, θεώρησαν την εθνική ταυτότητα ως ψευδή ταυτότητα (προκρίνοντας ως αληθή μόνο την ταξική),ή  τώρα οι νεοεποχίτικες  απόψεις  που , στο πλαίσιο  της παγκοσμιοποίησης  , θεωρούν καθετί που συγκροτεί εθνική και πολιτιστική ταυτότητα , εμπόδιο στην πρόοδο , εν τούτοις  αυτή αποτελεί μια πραγματικότητα  και αναγκαιότητα μαζί  , με αξιοσημείωτη μάλιστα μακροβιότητα και αντοχή , όταν  άλλου είδους συνεκτικοί δεσμοί (οικογενειακοί, θρησκευτικοί) εκλείπουν ακριβώς γιατί θυμίζει από κρατά η σκούφια μας ως έθνους και τι κάναμε μέσα στον ιστορικό χρόνο .

Και γιατί αφελληνίζεται το ελληνικό σχολείο ; Γιατί ακριβώς διαδραματίζει σημαντικό  ρόλο στην αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητα μέσω της   εκπαιδευτικής διαδικασίας  δια των λεγόμενων φρονιματιστικών μαθημάτων (γλώσσα, γεωγραφία,   ιστορία ) . Μέσω των γλωσσικών μαθημάτων διαμορφώνεται η ομογλωσσία , με την γεωγραφία οι νέοι τοποθετούνται  στο χώρο της  εθνικής επικράτειας που θεωρείται η «κοιτίδα», με την ιστορία διαπλάθεται η «εθνική μνήμη» , με τα θρησκευτικά η ορθόδοξη πίστη και     λατρεία .

Επιπλέον , παράλληλες δραστηριότητες, όπως σχολικές γιορτές, επέτειοι, παρελάσεις , εκδρομές , συντελούν στην εθνική διαπαιδαγώγηση, που αποτελεί θεμελιακό θεσμό των σύγχρονων κρατών, καθώς ταυτίζει την πολιτισμική με την πολιτική διάσταση του έθνους. Mέσω του εθνικού σχολικού συστήματος, λοιπόν , αναπαράγεται «μια ρομαντική αντίληψη του έθνους ως “φυσικής” οντότητας, στη βάση μιας “εθνικής αφήγησης” που ανακαλεί κοινές μνήμες και κοινά χαρακτηριστικά».

Στις μέρες μας βρίσκεται σε εξέλιξη η  προσπάθεια να δημιουργηθεί μια παγκόσμια  υπερεθνική ταυτότητα, με την απάλειψη των πολιτιστικών , θρησκευτικών , εθνικών στοιχείων  που συνδιαμορφώνουν την εθνική ταυτότητα  των λαών , κάτι που εμείς ως έλληνες δεν πρέπει ούτε έχουμε δικαίωμα απέναντι στην ιστορία και στους προγόνους   μας , που με το αίμα και τη θυσία τους μας κληροδότησαν  πατρίδα και έθνος , να αποδεχθούμε ποτέ . Και δεν θα το αποδεχτούμε  αγωνιζόμενοι να κρατήσουμε όρθιες και αλώβητες  τις αξίες της ιστορίας  του γένους  , της παράδοσης , του πολιτισμού και της πίστη μας στον τριαδικό Θεό και στην Ορθοδοξία . Αυτά δηλαδή που μας  συγκροτούν ως έθνος .

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.