Από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γληκομηλιάς : πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΕΙΑ 2014»

27 Ιουλίου, 2014 01:31 Επιμέλεια: /

DSC_8557_DCE

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν και εφέτος οι εκδηλώσεις «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΕΙΑ 2014» παρουσία πλήθος Γληκομηλιωτών αλά και πολλών επισκεπτών που κατέφθασαν στο χωριό προκειμένου να τιμήσουν τον μεγάλο αυτό δημιουργό του λαϊκού μας τραγουδιού που ξεκίνησε από το όμορφο αυτό χωριό της Καλαμπάκας σημαδεύοντας με τους στοίχους των τραγουδιών του την ελληνική μουσική .
Να πούμε ότι οι εκδηλώσεις οργανώθηκαν και εφέτος από τον τοπικό πολιτιστικό σύλλογο ο οποίος είχε και την πρωτοβουλία να θεσμοθετήσει αυτές τις εκδηλώσεις προς τιμήν του μεγάλου αυτού δημιουργού κάτι που όχι μόνο επετεύχθη , αλλά και αποτελεί πλέον θεσμό .
Οι εκδηλώσεις άνοιξαν με το χαιρετισμό του προέδρου το συλλόγου Νταλαμπύρα Ανδρέα ο οποίος καλωσόρισε όλους όσους συμμετείχαν στις εκδηλώσεις τονίζοντας την ανάγκη περεταίρω αναβάθμισης του θεσμού αυτού που , όπως είπε χαρακτηριστικά , αποτελεί το ελάχιστο που μπορεί να προσφέρει η Γληκομηλιά στον μεγάλο αυτό δημιουργό που έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του εδώ .
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η κόρη του αείμνηστου Γρηγόρη Μπιθικώτση Άννα και ο Σωτήρης Δογάνης που τραγούδησε , όπου συνεργάστηκε ο Χρήστος Κολοκοτρώνης.
Λίγα στοιχεία για τον Χρ. Κολοκοτρώνη
Ο ΧΡ. Κολοκοτρώνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1922. Ο πατέρας του, Γεώργιος, γεννήθηκε στην Κύπρο, αλλά ο παππούς του ήταν Πελοποννήσιος, εγγονός του…Γέρου του Μοριά Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.
Τελείωσε το δημοτικό σχολείο στη Γλυκομηλιά Καλαμπάκας Τρικάλων, όπου έκανε και τις πρώτες χορωδίες με τα παιδιά του χωριού, και κατόπιν το γυμνάσιο, στην Κατοχή. Υπηρέτησε τη θητεία του, 6 χρόνια, στη Χωροφυλακή (γεγονός που αργότερα τον βοήθησε στη σχέση του με τη λογοκρισία, προκειμένου να ηχογραφήσει ορισμένα από τα κοινωνικά, με πολιτική χροιά, τραγούδια του). Από τα μαθητικά του χρόνια έγραφε ποιήματα και έκανε ρεπορτάζ για λογαριασμό τοπικών εφημερίδων: «Αναγέννηση» των Τρικάλων, «Θεσσαλία» του Βόλου και στον «Εθνικό Παλμό». Διάβαζε ποίηση κάθε είδους, ιστορία και κλασική λογοτεχνία: Σέξπιρ, Ερρίκο Χάινε, Βίκτορα Ουγκώ κ.α. Το 1947 κατέβηκε στην Αθήνα. Ο Λάζαρος Πηνιάτογλου τον ώθησε στη δημοσιογραφία και για ένα διάστημα εργάστηκε κοντά του, στις εφημερίδες «Ελληνικόν Αίμα» και «Εθνική Γλόγα». Το 1949, μέσω του πρωταγωνιστή του θεάτρου Κυριάκου Μαυρέα – για τον οποίο έγραψε πολλά κείμενα, έμμετρα και πεζά – γνωρίστηκε με τον Μανώλη Χιώτη.
Τα πρώτα του τραγούδια ηχογραφήθηκαν το 1950: «Τύχη γιατί με κυνηγάς» και «Ποια καρδιά δεν θα ραΐσει», σε μουσική Βασίλη Τσιτσάνη, χωρίς να μπει το όνομά του στην ετικέτα του δίσκου. Στο ξεκίνημά του έγραψε, ακόμη, το «Πλουσιόπαιδο» που μελοποίησε ο Μανώλης Χιώτης και το «Βόλτα στην Ελλάδα», σε μουσική του Βασίλη Τσιτσάνη. Η πρώτη εμφάνισή του ονόματός του στην ετικέτα του δίσκου έγινε το 1951 με το «Πειραίας και Αθήνα» που ερμήνευσε η Σωτηρία Μπέλλου. Υπήρξε από τους ανανεωτές του λαϊκού στίχου κατά τη δεκαετία του ’50, εποχή που εξέφρασε με μοναδικό τρόπο. Το στιχουργικό του ύφος υπήρξε άμεσο και μεστό, συχνά σε πρώτο πρόσωπο, ενώ, ανέδειξε και το τραγούδι της κοινωνικής διαμαρτυρίας, με το οποίο καθιερώθηκε ο Στέλιος Καζαντζίδης, για τον οποίο έγραψε πάνω από 100 τραγούδια!. Στη μετεμφυλιακή περίοδο έγραψε ορισμένους από τους πιο καίριους στίχους για εξορίες και φυλακές:
«Άλλα παλικάρια μες στη μαύρη γη, άλλα εξορία κι άλλα φυλακή», «Αργά θλιβερά η καμπάνα σημαίνει, ποιος έχει σειρά, ποιος λεβέντης πεθαίνει;», «Κι απόψε μελλοθάνατος, στης φυλακής το βάθος», «Δεσμοφύλακες ανοίξτε», «Βγάλτε το, το παλικάρι μέσα από τη φυλακή» και πολλά άλλα.
Συνέδεσε τ” όνομά του με τη χρυσή περίοδο της Columbia και πρωταγωνίστησε επί δύο δεκαετίες. Μαζί με την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, τον Χαράλαμπο Βασιλειάδη και τον Κώστα Βίρβο αποτέλεσαν τη χρυσή στιχουργική τετράδα του μεταπολεμικού λαϊκού τραγουδιού. Εκτός από λαϊκά έγραψε στίχους για ελαφρά, έντεχνα και δημοτικά, και, σε κάποιες περιπτώσεις, έγραψε και μουσικές. Επίσης έγραψε με τα ψευδώνυμα Μ. Θεσσαλός, Χρήστος Κύπριος, Α. Διαμαντής κ.α., ενώ στις ετικέτες των δίσκων χρησιμοποίησε και το όνομά της συζύγου του Μέλπως, καθώς και τα Θ. και Σ. Κολοκοτρώνης.
Όπως έλεγε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Ζαμπέτας, υπήρξε «μεγάλος γλεντζές ο Χρήστος, πολύ μεγάλος. Ήτανε, βέβαια, και μεγάλος στιχουργός, πολύ μεγάλος. Τι δεν έχει γράψει αυτός ο άνθρωπος! Τι όμορφη που είσαι όταν κλαις, και φτάνει…»
Από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 δημιούργησε και δικά του λαϊκά κέντρα με συγκροτήματα που έγραψαν ιστορία, όπως τα «Απόψε φίλα με» και «Κολοκοτρώνης» στην Ιερά Οδό, όπου εμφανίστηκαν ο Στράτος Παγιουμτζής, ο στενός του συνεργάτης Βασίλης Καραπατάκης, ο φίλος του Άκης Πάνου, ο Βασίλης Ζαφειρόπουλος, ο Ορφέας Κρεούζης, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Γιώργος Ζαμπέτας, ο Πέτρος Αναγνωστάκης και πολλοί άλλοι, ενώ εκεί έκανε το ντεμπούτο του ο Μανώλης Αγγελόπουλος….

 

DSC_8557_DCE DSC_8552_DCE DSC_8550_DCE DSC_8549_DCE DSC_8541_DCE DSC_8545_DCE DSC_8547_DCE DSC_8548_DCE DSC_8540_DCE DSC_8539_DCE DSC_8538_DCE DSC_8536_DCE DSC_8534_DCE DSC_8526_DCE DSC_8528_DCE DSC_8529_DCE DSC_8532_DCE DSC_8525_DCE DSC_8524_DCE DSC_8523_DCE DSC_8522_DCE DSC_8513_DCE DSC_8516_DCE DSC_8517_DCE DSC_8518_DCE DSC_8519_DCE

ΔΕΝ ΥΙΟΘΕΤΟYΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛIΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓIΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟEΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΡΤHΣΕΙΣ. ΑΥΤO ΤΟ ΑΦHΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΡIΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ. ΕΛΕYΘΕΡΑ ΜΠΟΡΕIΤΕ ΝΑ ΣΤΕIΛΕΤΕ ΠΡΟΣ ΑΝAΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚH ΣΑΣ AΠΟΨΗ.ΣΕ ΠΕΡIΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠAΡΞΕΙ ΑΝAΡΤΗΣΗ, ΤΗΣ ΟΠΟIΑΣ ΕIΣΤΕ ΚAΤΟΧΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ, H ΠΟΥ ΘIΓΕΣΤΕ ΑΠO ΑΥΤH, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝHΣΤΕ AΜΕΣΑ ΜΑΖI ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑIΤΗΤΗ ΔΙOΡΘΩΣΗ. ΕAΝ EΧΕΙ ΣΥΜΒΕI ΚAΤΙ ΑΠO ΤΑ ΠΑΡΑΠAΝΩ ΔΕΝ ΘΑ EΧΕΙ ΓIΝΕΙ ΕΣΚΕΜΜEΝΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕYΟΥΝ ΣΧOΛΙΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟYΝΤΑΙ OΠΩΣ ΕIΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕIΣ ΣΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟYΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΕYΓΟΝΤΑΣ YΒΡΕΙΣ.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρχή Σελίδας

© 2011 - 2015 StagonNews

Powered by NikosPap. Hosted by Fusioned.